Notice: Undefined offset: 5 in /home/mahbobtarin/public_html/showmahbob.php on line 26
علی بختیار


Notice: Undefined variable: width_tablighpx in /home/mahbobtarin/public_html/tablighat.php on line 12




سیاسی » نمایندگان مجلس دهم » نمایندگان اصفهان » تعداد بازدید: ٣٠٧٤٤٣
علی بختیار
امتیاز:

Notice: Undefined variable: counter in /home/mahbobtarin/public_html/showmahbob.php on line 271
علی بختیار منتخب مردم خوانسار و گلپایگان از استان اصفهان در مجلس دهم شورای اسلامی می باشد.
علي بختيار در سال ۱۳۵۲ در خانواده‌اي مذهبي چشم به جهان گشود. در همان اوايل کودکي مادرش را به دليل بيماري از دست داد، پدرش براي رشد و تعالي و پيشرفت علمي و دينيشان اهتمام فراوان داشت و از همان دوران کودکي، ايشان را با محافل قرآني، مذهبي و فرهنگي عجين کرد. دوران ابتدايي را در دبستان کوشش در خيابان شهيد احمدي گلپايگان نزد مربيان گرامي سپري کرد. شرکت در جلسات قرآن که توسط مرحوم حجت الاسلام و المسلمين حاج آقا مجتبي نوربخش، استاد حاج عماد کربلايي تشکيل مي‌شد، شرکت داشت و همچنين عضو گروه‌هاي جمع خواني و سرود در سازمان تبليغات گلپايگان بود که آن دوران تحت مديريت حضرت آيت الله فاضل گلپايگاني اداره مي‌شد. نماز جماعت را بيشتر به مسجد عموکرم مي‌رفت و به سخنراني‌هاي علما و روحانيوني که در دهه‌هاي محرم و صفر به آن مسجد دعوت مي‌شدند، علاقه داشت. در همان دوران کودکي به نماز عبادي سياسي جمعه علاقمند بود و تقريباً تمامي هفته‌ها را به همراه پدرش به نماز جمعه آن دوران در گلپايگان که چند سال توسط مرحوم آيت ا… محمودي برگزار مي‌شد، و پس از آن مرحوم آيت الله افتخاري اقامه مي‌کردند، شرکت مي‌کرد.

دوران راهنمايي را در مدرسه‌ دهخدا گذراند که آن زمان در خيابان امام حسين گلپايگان واقع بود، . ياد و خاطره معلمانمان بخير که اگر هستند خداوند سلامتي به آن‌ها عنايت فرمايد و اگر به ديارباقي رفته‌اند، روحشان را با معلمان حقيقي که انبيا و اوليا هستند محشور فرمايد. در دوران دفاع مقدس از اول راهنمايي عضو بسيج دانش آموزي شد. خاطرات پايگاه دانش‌آموزي ايشان بسيار بوده است که در آن دوره ابتدا تحت مديريت آقاي ابوطالب سيروس بود و بعد با آقاي محمد سروري و در دوره بسيج دانش آموزي شهيد صادق خدابخشي که يکي از پرافتخارترين شهداي دانش آموزي است فعاليت داشتند؛ علاقه فراواني به سخنراني‌هاي مذهبي و قرآني داشت. در ايام تابستان و ماه رمضان در آن سال‌ها که حضرت آيت ا… حاج آقا علي صافي رحمت ا… عليه به گلپايگان مي‌آمدند در جلسات نماز و سخنراني ايشان حضور داشت و در شب‌ها که ايشان به بيان روايات ائمه معصومين مي پرداختند، اهتمام به نوشتن آن روايات و احاديث داشت. گاه نيز توفيق مي‌يافت در محضر درس حضرت آيت ا… حاج آقا علي قاضي زاهدي در جلسات تفسير قرآن در مسجد مرحوم امام حضور يابد.

اشتياق به فعاليت‌هاي فرهنگي ، اجتماعي، آموزشي و سياسي موجب آن مي‌شد که در بسياري از رفراندم‌ها‏،‏‏ از انتخابات رياست جمهوري گرفته تا انتخابات مجلس شوراي اسلامي حضور فعال داشته باشد. گاه نيز به عنوان نماينده فرمانداري و يا شوراي نگهبان بر سر صندوق هاي رأي بود. در دبيرستان ايشان (دبيرستان امام خميني) طيف هاي مختلف سياسي با افکار و عقايد مختلف حضور داشتند، گاه آنها فکر مي‌کردند صرفاً آنچه آنها مي فهمند وحي منزل است و آنچه ديگران، کفر!

بعداً متوجه فرمايش قرآن کريم شدند که مي فرمايد: يستمعون القول و يتبعون احسنه.

در دوره دبيرستان با حاج آقا سيد تقي امام جمعه توفيق آشنايي پيدا کرد و حفظ قرآن را شروع کرد. در دوران تحصيلات دانشگاهي نيز حفظ قرآن را ادامه داد که موفق به حفظ پانزده جزء از قرآن کريم شد. همزمان با تحصيلات دانشگاهي مسئوليت آموزشي و اداره يکي از کانون هاي مهد قرآن را برعهده داشت. در دوران دانشجويي علاوه بر تحصيل در دانشگاه، به تدريس درس‌هاي دبيرستان همچون رياضي و فيزيک مشغول بود. پس از اتمام تحصيل در رشته مهندسي برق در مقطع کارشناسي، کارشناسي ارشد مديريت فناوري اطلاعات را در دانشگاه تربيت مدرس گذراند. در طول دوران تحصيلات دانشگاهي، به تحليل مسائل سياسي و اجتماعي و اقتصادي اهتمام داشت و در اين زمينه حاشيه‌ها و مطالبي را تحرير کرد و سپس در نشريات مختلف به چاپ رساند.

در سال ۱۳۷۷ در سازمان بازرسي کل کشور در حوزه نيرو و انرژي اتمي به عنوان کارشناس امور برق و نيروگاه‌ها استخدام شد. سپس بازرس و سرپرست هيأت‌هاي بازرسي شد. مهمترين موضوعاتي که در آن دوران، سرپرستي آن را عهده‌دار گرديد، موضوع خاموشي سراسري برق در سال ۱۳۸۰، بررسي طرح‌هاي نيمه تمام وزارت نيرو، بررسي وضعيت صادرات برق، بازرسي از شرکت مهندسي آب و فاضلاب کشور، بازرسي از شرکت برق منطقه‌اي تهران و بررسي وضعيت طرح‌هاي سازمان انرژي اتمي بود که براي هر يک به صورت مجزا گزارش‌هاي آسيب‌شناسانه به همراه راهکارها و پيشنهادها تدوين و براي مقامات ارسال گرديده است.



– بخشي از موفقيت‌ها و دستاوردهاي دوران خدمتگزاري

پس از طي ۵ سال تجربه در گروه نيرو و انرژي اتمي و انجام قريب به ۵۰ مأموريت مهم در آن گروه، به حوزه ارتباطات و فناوري اطلاعات آمد و توفيق يافت در حدود ۳ سالي که در خدمت آن اداره کل بود به موضوعات درخور توجه بپردازد. از جمله مهمترين مأموريت‌هايي که به صورت بازرسي برنامه‌اي انجام داد بازرسي از شرکت مخابرات ايران با تمرکز بر موضوعات فناوري اطلاعات، انتقال دانش فني و کارائي تجهيزات، بازرسي از شرکت‌هاي پست، پست بانک، ارتباطات داده، ارتباطات سيار، مرکز تحقيقات مخابرات، سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي و شرکت ارتباطات زيرساخت با تمرکز بر سرفصل هاي تعيين شده در هريک از مأموريت‌ها مي‌باشد. در اين دوره موفق به کسب نشان کارمند نمونه نيز شد.

از ابتداي نيمه دوم سال ۱۳۸۶ نيز به اداره کل نظارت و بازرسي امور نفت رفت و سربازرس امور نفت شد و توفيق يافت موضوعات مهمتري را با همکاران آن اداره کل بررسي و يا مديريت نمايند. بررسي نتايج طرح آمايش نواحي تأثيرپذير از حوزه گازي پارس جنوبي، بررسي ظرفيت‌هاي انرژي در جزيره قشم و پيشنهاد تبديل کل جزيره به منطقه آزاد انرژي از مهمترين موضوعات مورد بررسي در اين حوزه بوده است. همچنين از ديگر مأموريت‌هاي مهم بررسي برنامه جامع استراتژي انرژي، نظارت بر عملکرد وزارت نفت در اجراي سياستهاي کلي اصل ۴۴، بررسي وضعيت جمع آوري گازهاي همراه، نظارت بر تدوين لايحه برنامه پنجم، بازرسي از فازهاي مختلف پارس جنوبي، بازرسي با موضوعات مختلف در حوزه شرکت ملي نفت ايران، شرکت نفت فلات قاره، شرکت نفت خزر، و بررسي وضعيت صادرات نفت خام و ميعانات گازي مي‌باشد.

عضويت در کارگروه‌هاي قوانين برنامه و قوانين نفتي در مجلس شوراي اسلامي، عضويت در کارگروه‌ کميته انرژي مجمع تشخيص مصلحت نظام و عضويت در کارگروه ميادين مشترک نفت و گاز در شوراي عالي امنيت ملي نيز از جمله ديگر فعاليت هاي ايشان بوده است.



يکي از خدمات ماندگار ايشان در زمينه پرهيز از خام فروشي نفت و کسب درآمد ملي بالاتر و ارتقاي توان کشور در فناوري‌ها مرتبط با اکتشاف،‏ استخراج و بهره‌برداري نفت بوده است که به وزير محترم نفت نيز پيشنهاد شده بود‏.

يکي از مدلهاي موفق جذب سرمايه در حوزه اقتصادي کشور در حوزه ارتباطات و فناوري اطلاعات بود که با پيشنهاد اتحاديه جهاني مخابرات ( Itu) ، سازماني به نام سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي موسوم به رگولاتوري شکل گرفت. با آشنايي که با موفقيتهاي اين نهاد در حوزه مخابرات داشت در قانون وظايف و اختيارات وزارت نفت حکم مشخصي را در طرح مربوطه پيشنهاد داد و سپس در صحن علني مجلس شوراي اسلامي براي حوزه نفت و انرژي به تصويب رساندند. اين حکم قانوني زمينه را براي ايجاد رقابت با مدل کسب و کار متناسب با حوزه هاي بالا دستي و پايين دستي خصوصا حوزه هاي پالايشي و پتروشيمي فراهم مي آورد. در اولين جلسه‌اي که پس از انتصاب وزير جديد داشتند موضوع استفاده از ظرفيت قانوني فوق را متذکر شدند و پس از تبيين موضوع، مورد قبول ايشان نيز واقع شد و طرح پالايشگاههاي سيراف با اين مدل، پايه گذاري شد به اين معنا که بدون استفاده از منابع دولتي و با جلب سرمايه‌هاي داخلي و خارجي هشت پالايشگاه ميعانات گازي ۶۰ هزار بشکه اي شروع به ساخت گرديد و عمليات اعطاي پروانه، مجوز و تامين زمين و تامين خوراک فراهم شد.

در زمينه عضويت در کارگروههاي مختلف شايان ذکر مي‌باشد که در کميته انرژي مجمع تشخيص مصلحت نظام موضوع فروش نفت و فرآورده در بازار بورس از موضوعات جدي پيگيري شده توسط ايشان بوده و در اين زمينه گزارش مستقلي را تدوين نموده‌اند که البته فروش بخشي نفت کوره و ميعانات گازي و محصولات پتروشيمي هم اکنون در بورس کالاي نفت قابل عرضه مي‌باشد.

موضوع اکتشاف در حوزه نقاط مرزي ، بحث رژيم حقوقي درياي خزر ، ميادين مشترک نفت وگاز و تحديد حدود مرزي با برخي از کشورها مسائلي است که در کارگروههاي ويژه خود در هر يک از مراکز تصميم‌گير حضور فعال داشته‌اند.

وي در سال ۱۳۹۳ مشاور معاونت اقتصادي سازمان بازرسي کل کشور شد.


توجه: از آنجا که درج مطالب در سایت "محبوبترین‌ها" برای همه کاربران آزاد می باشد، از همه کاربران محترم تقامندیم؛ در صورت مشاهده مطلبی خلاف واقع، غیرقانونی و یا منافی فرهنگ و اخلاق ایرانی و اسلامی در هر یک از پروفایل‌ها، از طریق بخش "تماس با ما" سایت مدیریت سایت را در جریان بگذارید.
 روابط عمومی سایت محبوبترین‌ها
Share


Notice: Undefined variable: width_tablighpx in /home/mahbobtarin/public_html/tablighat.php on line 12



صفحه اصلی | ارتباط با ما | درباره ما | خبرنامه | جستجو | نقشه سایت | RSS
محبوبترین‌های سیاسی | محبوبترین‌های ورزشی | محبوبترین‌های هنری | محبوبترین‌های اقتصادی | محبوبترین‌های دانش | محبوبترین‌های اندیشه | محبوبترین‌های فرهنگ و ادب | محبوبترین‌های ارتباطات | محبوبترین‌های تاریخ و جامعه | محبوبترین‌های بهداشت
Notice: Undefined variable: linktop1 in /home/mahbobtarin/public_html/bottom.php on line 28

علی بختیار

محبوبترین‌ها,مشاهیر ایران,بیوگرافی نخبگان,جدیدترین اخبار,محبوبترین‌چهره‌ها,محبوبترین‌های سیاسی,محبوبترین‌های ورزشی,محبوبترین‌های هنری,محبوبترین‌های اقتصادی,محبوبترین‌های پزشکی,محبوبترین‌های فرهنگی,محبوبترین‌های دین و اندیشه,محبوبترین‌های رسانه و ارتباطات,محبوبترین‌های علم و دانش,محبوبترین‌های تاریخ و جامعه,